Att mötas är underbart men kanske kort?

Läste:

http://magasinetneo.se/artiklar/demokrater-for-asiktsfrihet-och-demokrater-emot/

en journalist som studerar till ingenjör pga “.åsiktskorridoren.”

Upptäckte artiklar från Marika i min resa från en lång ingenjörskarriär till en mer samhällsintresserad “karriär” dvs jag började efter att mitt ingenjörsvärv blivit mer intresse än försörjning titta djupare på hur samhället etc. förändrats till det bättre under de 40 åren jag kämpat med logik och fakta och alltid ett facit antingen hos chefer eller på marknaden där produkterna sålde…..

Dröm om min förvåning då jag sakta men säkert insåg att det inte blivit bättre utan tvärtom . .

En försämring de facto men också en försämring av fakta presenterade för tidningsläsare, SVT-tittare osv…..

En, med mitt ordförråd, förljugen verklighet. Och en i sanning kompakt vägg mot fakta.

Jag skriver ofta: Facts NOT Fiction

Fortfarande trots lite sprickor i fasaden så märker man att ju mindre man behöver yppa till “folket” desto bättre . . ett spel mellan att tappa den politiska makten till SD och att ge lite granna fakta MEN inte hela verkligheten . .

Befriande och en frisk fläkt är då Marika med sina krönikor och med en bakgrund där hon “gått för långt”…..

Har tackat Marika förr och tackar igen för bra journalistik från en av de “riktiga” journalisterna . .

Jag följer Marikas alster och hoppas att hon orkar, trots ingenjörskonsten, ge upplysning till oss andra . . jag hoppas också på att kunna som en vattenstråle på en sten skapa en grop och inte bara rinna av . .

Och hoppas verkligen att alla partier är så hedersamma att de fortsätter driva sina respektive ideologier . . att byta ideologi bara för att SD växer är i sanning beige och en populistiskt maktsökande . . varför inte inse att bästa laget vinner vare det är M ledda av FR eller MP ledda av sina språkrör eller C.. KD .. FP .. osv för sanningen är väl att precis som för SD så: “Ränderna går aldrig ur!” eller hur?

One thought on “Att mötas är underbart men kanske kort?”

Leave a Reply

