Varför är där ingen is till punschen?

Så sant!

Invandring och mörkläggning

Håkan Stenlund heter en man som är starkt kritisk till svensk invandringspolitik och mediernas undermåliga hantering av ämnet. Han tillskriver olika makthavare men får vanligen inte svar. Emellertid, den 10 mars i år efter att ”åsiktskorridoren” diskuterats i SVT Debatt svarade SVTs chef Eva Hamilton honom. Hon skrev:

De uppgifter du pekar på belyses i såväl nyhetsprogram som debattprogram. Bara det faktum att vi debatterar “åsiktskorridoren” i Debatt visar på detta. Men till dina uppgifter skulle jag också vilja lägga diskussioner av typen ”Hur mycket ytterligare invandring krävs för att Sverige ska klara sjukvården/äldrevården/renhållningen/restaurangbranschen? etc”. Inte minst när jag när jag besöker min pappa på äldrevården får jag belägg för att det är kvinnor, första generationens invandrare, som bär äldrevården i sina varma händer.

Gunnar och jag har tidigare här på bloggen flera gånger lyft fram äldrevård. Jag återvänder till frågan därför att Eva Hamiltons uppfattning är ganska vanlig. Hur…

View original post 774 more words

Leave a Reply

